TARNÓW / Miasto / Dla mieszkańca / Informacje drogowe

Rozpoczyna się remont placu Kazimierza i ulicy Katedralnej. To ważny element prac, które mają zmienić tarnowską starówkę w miejsce jeszcze bardziej atrakcyjne. By uniknąć konieczności zamknięcia ścisłego centrum miasta, przebudowa zostanie podzielona na dwa etapy.

Ulica Kasprowicza zostanie przebudowana – na odcinku od ul. Romanowicza do parku Piaskówka. Po jej wschodniej stronie powstanie ścieżka rowerowa, która będzie prowadziła bezpośrednio do parku. W czwartym kwartale tego roku będzie gotowa dokumentacja projektowa tego zadania.

Przy stacji kolejowej w Tarnowie-Mościcach zostanie wybudowany Park and Ride. Zgodnie z założeniami Zarządu Dróg i Komunikacji w Tarnowie, inwestycja ma być realizowana w systemie „zaprojektuj i wybuduj”. Podróżni będą mogli skorzystać z nowego parkingu jesienią przyszłego roku. W najbliższych dniach zostanie powtórzony przetarg, który ma wyłonić wykonawcę.

Zarząd Dróg i Komunikacji analizuje oferty złożone w przetargu na budowę ulicy Czarnowiejskiej. Prace mają trwać cztery miesiące. To oznacza, że inwestycja zakończy się w czwartym kwartale tego roku.

Trwa budowa parkingu pomiędzy ulicami Sanguszków i Błotną w Gumniskach. Powstaje w miejscu starych garaży, które zajmowały plac pomiędzy Zespołem Niepublicznych Niepłatnych Szkół, a Zakładem Aktywności Zawodowej „Słoneczne wzgórze”, powstałym w miejsce starego internatu Zespołu Szkół Ekonomiczno-Ogrodniczych.

Ulica Gospodarcza zostanie przebudowana – prace będą prowadzone na odcinku od osiedla Zielonego do łącznika z ulicą Zieloną. W tym roku Zarząd Dróg i Komunikacji planuje ogłoszenie przetargu na wykonanie dokumentacji projektowej.

Zarząd Dróg i Komunikacji prowadzi remont części ulicy Gumniskiej. Drogowcy chcą wykonać nowy fragment jezdni i chodniki po obu jej stronach – tak, by ostatnie prace mogły być tam prowadzone łącznie z inwestycją PKP.

To jeden z elementów restauracji zabytkowego centrum miasta. Wśród zamierzeń Zarządu Dróg i Komunikacji są także prace na placu Kazimierza i ulicy Katedralnej oraz Krótkiej i płycie Rynku. Chronologia kolejnych remontów została ustalona tak, by ruch odbywał się wymiennie ulicami Starówki i nie było konieczne całkowite jej zamkniecie.

Granitowa kostka, użyta do wykonania nawierzchni ulicy, została przebadana przez Instytut Badawczy Dróg i Mostów w Warszawie – instytucję podległą Ministerstwu Budownictwa. Dokumentację prac wykonano w oparciu o opinie ekspertów i biegłych.

Prawie 22 miliony złotych to koszt przebudowy ulicy Spokojnej. Niemal 36 milionów złotych będzie kosztowała rozbudowa ulicy Elektrycznej. Te inwestycje zmienią układ komunikacyjny w północnej części Tarnowa. Uczynią go komfortowym dla kierowców, rowerzystów i pieszych.